Sunday, July 1, 2012

Jom Heboh 2012 di JB

As salam & salam sayang buat kawan2 yang sudi singgah ke blog ini..
      Sempena dengan Karnival Jom Heboh 2012 yang berlangsung di negeri kelahiranku bermula semalam (30 Jun 2012) hingga hari ini (1 Julai 2012), aku pun tidak mahu ketinggalan untuk bercerita tentangnya. Tak mahu lepaskan peluang berpot-pet pot-pet la kononnya..hihihi..

      Seawal jam 10 lebih pagi ayah menghantar aku & ibu ke Plaza Angsana tempat berlangsungnya Karnival Jom Heboh. Ayah tak join kami sebab dia perlu menyambung kerjanya walaupun di hujung minggu. Jadi, tinggalah aku & ibu merayap2 di sekitar tapak karnival tersebut. Cuaca baik2 sahaja. Hanya sedikit panas. Tapi tak mengapa. Dulu zaman sekolah, berkawad kaki lagilah panas. Begitulah cara untuk berfikir sepositif mungkin..hehe.

      I don't remember the name of the 1st booth i reached. Tapi selepas ditenung2 takdelah sampai tembus, aku cam seorang pelakon lelaki ni sedang conduct game untuk orang ramai di booth itu. Selalu ternampak dia berlakon dalam pelbagai drama, tapi serius aku 'fail' jika ditanya nama dia. Tapi, masa di Jom Heboh tu aku terdengar suara yang memanggilnya HAIRI. After search2 dalam google..selidik punya selidik, barulah aku tahu aktor tersebut ialah Hairi 'Anak Wayang'. Orangnya nampak happy go lucky & sesekali suka melawak..hehehe.. Untuk yang tak tahu siapa Hairi 'Anak Wayang', ini dia...




      Berbalik kepada topik asal, selesai melihat Hairi & gelagatnya bersama kanak2..aku ke Banana Booth. Nama je dah comel kan? Memang sesuailah booth comel ini untuk kanak2. Artis yang mengendalikan acara di booth ini memang buat aku & ibu rasa teruja. I saw Almy Nadia & Amran Ismail!! Kedua2nya baru2 ini popular dengan drama Cinta Buat Emelda. Almy sebagai Emelda/Emira manakal Amran sebagai Emiriz (adik Emelda). Cantik dan kacak mereka bila tengok live depan mata. Jika sebelum ni badan Almy nampak berisi dalam Cinta Buat Emelda,kini dia dah kembali slim gituu. Barangkali tubuh Almy kelihatan susut kerana baru sahaja menjalani pembedahan apendiks baru2 ini. Alhamdulillah Almy dah sihat semula. Tentang Amran, dia sporting habis. Sungguhpun sedang jadi ala-ala hos di Bananana Booth, cepat saje dia posing jika ada yang ingin menangkap gambarnya. Lihatlah dia bergaya dalam gambar yang aku tangkap seperti di bawah..



      Next, aku ke booth seterusnya. Ada Hanez Suraya & Adzrin Adzhar. Kenal Hanez? Ala..kalau tengok muka korang mesti tahu sebab dia semakin popular. Hanez pernah memeran watak 'mak su' kepada Liyana Jasmay dalam drama 3 Janji. Dan yang terbaru, drama lakonan kekasih hati Awi Rafael ini sedang ditayangkan dalam slot Azalea TV3. Drama tersebut berjudul Suri. Disebabkan aku bekerja, tidaklah aku sempat nak tonton drama ni. Tapi ibu selalu bercerita tentang drama itu. So, bila ibuku nampak je Hanez Suraya..excited dia nak amik gambar memandangkan Hanez tak tolak untuk bergambar dengan para peminat yang menyapanya dari tepi booth. So, inilah ibu & Hanez....




      Aku & ibu pun berjalan dan berjalan lagi. Sekali aku nampak AQASHA!!! Ah, terkezut & excited sekejap tengok mamat jepun ni. Ooopss..Melayu ok! Hehehe. Ter'feeling' ala-ala tengok filem Embun pulak. Aqasha simple tp attractive gituu. Lakonan2nya yang bersahaja memang selalu buat penonton nak terus lihat & lekat di kaca tv. Kali ni Aqasha dah 'pancing' penonton menerusi lakonannya dalam Dejavu Di Kinabalu bersama Tiz Zaqyah. Tapi di Karnival Jom Heboh ini, Aqasha tampil bersama pendatang baru bernama Aishah Ilias yang turut berlakon sebagai kekasih lama Aqasha dalam drama tersebut. Nak bergambar dengannya, aku malas nk beratur..apatah lagi ibu. Ramai betul peminat Aqasha & peminat drama Dejavu Di Kinabalu. Apepun, untuk tak lepaskan peluang capture gambar Aqasha & Aishah, nah..ini dia..



      Last but not least, aku cuba menonton Melodi live dari perkarangan Plaza Angsana. Sebenarnya nak tengok Zizan si Mael Lambong..tapi Zizan tak dapat hadir untuk mengacarakan rancangan sensasi Melodi atas sebab2 tertentu yang tak dapat dielakkan. So, kami dihiburkan Awal Ashaari yang peramah. Gambar Awal..aku tak dapat tangkap sebab aku berdiri pada jarak yang agak jauh sedikit untuk capture gambar dia elok2. Cewah macam jurufoto profesional je! Tapi takpe. Tak ada lah frust sangat sebab sebelum tu Abang Rambut Ketak @ Nas Ahmad telah mendekati beberapa kelompok penonton Melodi. Dapatlah kami melihatnya dari jarak dekat. Ramai juga yang menangkap gambar Nas Ahmad. Aku pun tak mahu melepaskan peluang lantas menjerit, "Abang Nas, lagik satu! Lagik satu!" Nas Ahmad pandang aku lalu melontarkan trademarknya dalam Mentor "Yeah!!!" sambil memandang kameraku. Cool lah bro. Thanks! Jangan TERJAH i taw..hehehe. Di bawah ini merupakan gambar Nas Ahmad yang dapat aku tangkap..



      Hampir sejam berdiri di tempat Melodi bersiaran, aku mulai rasa pitam. Barangkali sebab berdiri terlalu lama di bawah terik mentari, aku memang 'kalah'. So, aku & ibu pun meninggalkan Karnival Jom Heboh dengan kenangan yang tersendiri :) Daaa.....

No comments:

Post a Comment