Tuesday, October 29, 2013

Kompang Berbunyi Part 4

As salam dearest... Semoga baik2 aje tatkala membaca post terbaruku ni yer :) Semakin pantas masa berlalu. Rasanya baru semalam aku tido, bangun2 je eh eh dah masuk hari baru. Sememangnya masa terus berjalan ke hadapan. Tiada yang mengundur ke belakang. Begitulah kehidupan ini. Perlu diteruskan dengan sebaik mungkin sama ada mengikut perancangan kita atau pun tidak. Ahak! Dah masuk Part 4 yer. Di hujung2 tempoh sebelum bergelar isteri orang ni, rasanya fokus aku lebih kepada 'mengintai' kerja2 kecik yang belum selesai. Tak boleh fikir hard-hard lagi dah. Masa untuk kecutkan jerawat yang berpunca daripada keserabutan dan kepanatan otak & mood yang bertukar ganti tak memasal. Hahaa! Banyak fikir, banyaklah stres. Jadi, sekarang ni..Kompang Berbunyi Part 4 dah takdo cerita2 yang detail2 sangat atau yang macam2 sangat. Masa untuk relax...

Antara aktiviti yang aku buat time relax ni..adelah sikit-sikit. Seperti:

..Facial Sesedap Rasa..

Yellow Monster

Macam pakai serbuk kunyit kat muka kan? Hehe.. Kerja orang tingtong memang macam inilah hasilnya. Sebenarnya, ianya merupakan bedak herba D'Herbs u olls.  Kalau ada alahan pada habuk ke..hama2 ke..lbih2 lagi asyik mengemas rumah menjelang hari bahagia, bedak herba ni memang sesuai untuk mengelakkan kegatalan pada kulit wajah.

..Mengemas Bilik Anak Dara..

Tak payahlah ku tunjukkan gambar bilikku. Kenapa? Sebab habuk memang tarak. Clean & clear setelah aku kebas2..tenyeh2 dengan kain basah..hehe. Tapi kotak2 berisi doorgifts & barang2 yang dibeli sedang berlabuh di Port Anak Dara. Walaupun dah bersih & dah kemas, mata ini tetap sakit sikit melihat kondisi kelapangan & keluasan bilik ini tidaklah seperti waktu2 sebelumnya. Tak apa, SEMENTARA je :)

..Ngeng Sana Ngeng Sini..

Ke hulur ke hilir bersama parents pulang ke rumah keluarga serta sanak saudara belah ayah di kampung bagi menyampaikan kad jemputan. Keluarga belah ibu di Singapura telah aku berikan kad2 jemputanku pada Hari Raya Aidiladha yang lalu. Semoga majlisku akhirnya mempertemukan, memperkenalkan dan merapatkan hubungan silaturrahim antara keluarga dari Malaysia dengan keluarga dari Singapura.

 
..Latihan Memakai Kasut Tumit Tinggi..


Aku & kasut tumit tinggi memang bukan best friend. Dari dulu memang tidak pernah aku praktik memakai kasut bertumit tinggi. Kalau kasut wedges, aku boleh cuba-cuba nak jadi best friend sebab tapak dia full walaupun tinggi. Tak adalah aku kekok macam nak jatuh gaung. Hehe! Tapi demi memenuhi impian menjadi ratu SEHARI je, aku kena jugalah lembutkan hati mencuba kasut tumit tinggi. Sesekali buat catwalk dari ruang tamu sampai ke dapur (tak pernah dibuat orang). Kucing2 di rumah bertempiaran lari mendengar bunyi tumit kasutku. Catwalk si kucing2 kesayangan lebih ori la senang kata. Whatever la mioww..mioww.. Yang penting i love my gold wedding shoes given by bakal asben..as present. Boleh pakai masa bersanding nanti :)

Akhir kata dariku, sukar untuk aku janjikan bilakah entry seterusnya bakal menyusul. Kompang Berbunyi Part 1 hingga Part 4 adalah merupakan 1 perkongsian semata-mata.  Ku anggap entry2 Kompang Berbunyi dapat menghiburkan hati para pembaca. Yang baik jadikan teladan, yang buruk..yang silap..yang kurang jadikan sempadan. Kuharap majlisku nanti akan berjalan dengan lancar diiringi keberkatan dari-Nya, insyaAllah. Panjang umur ku cerita lagi ya :)


...LOVE YAAA...







2 comments:

  1. Replies
    1. Wkumsalam. Belum brkesempatan utk update dlm post2 terbaru. InsyaAllah,sedikit ms lg ;) TQ

      Delete