Wednesday, June 12, 2013

Warkah Buat Ibu & Ayah

Ibu & ayah...
Aku tidak kisah kehilangan apa-apa, tetapi tidak kalian
Kerana aku hanya ada kamu darah dagingku
Aku tidak kisah bersakit & bersusah
Kerana selama ku dibesarkan..kalian banyak berkorban
Wang ringgit tidak mampu menggantikan keringatmu, ayah
Wang ringgit tidak mampu menggantikan helah nafas penatmu, ibu
Jika perlu kuluahkan rasa bertuahnya aku menjadi anak ibu & ayah..
Ingin aku khabarkan pada dunia, aku sayang ibu & ayah!
Meskipun kita hidup serba sederhana, aku gembira
Ibu & ayah sebolehnya mencukupkan keperluanku
Hati kerdil ini bisa nangis mengenangnya
Apa yang orang lain nampak hanya yang indah-indah
Namun kita jua manusia biasa ada jatuh bangunnya
Kita jualah yang saling menguatkan semangat satu sama lain
Ibu & ayah..aku pernah tersungkur & lemah
Kalian menarik aku ke atas semula
Pesanan ini terngiang di telingaku “kuatkan iman”
Setiap kali ibu menyebut “kalau ibu & ayah dah tak ada”,
aku segera menepis kata-kata itu
Balasku “orang muda pun boleh meninggal dulu”
Aku masih perlukan ibu & ayah
Ibu & ayah masih perlukan aku
Tangis aku mereka saja yang bisa hentikannya
Tangis mereka hanya aku yang bisa menyekanya
Terima kasih Allah atas nikmat & kesempatan yang diberi
Kami bahagia dengan apa adanya
Apa yang bakal berlaku, hanya Engkau saja tahu
Setiap yang berlaku ada hikmahnya
Maka bekalkanlah aku, ibu & ayah kekuatan iman
untuk kami meneruskan hidup ini dengan sebaik mungkin
untuk kami bersedia menempuhi apa jua kemungkinan hidup...


No comments:

Post a Comment